Dag van de Ondernemer 2024: Samen Groeien met Groene Hart Service

Elk jaar, op de derde vrijdag van november, vieren we de Dag van de Ondernemer, een dag om stil te staan bij de kracht, doorzettingsvermogen en creativiteit van ondernemers die het kloppend hart vormen van onze samenleving. Ondernemers spelen een cruciale rol in innovatie, werkgelegenheid en economische groei, en verdienen daarvoor onze waardering.

Samen met Sifra van Holy – Niemeijer, mede-eigenaar van Groene Hart Service, kijken we terug op de beginjaren van haar rol binnen het familiebedrijf en de kenmerken die GHS uniek maken.

Opgroeien in een familiebedrijf
Groene Hart Service is opgericht in 1996 en is inmiddels van een bedrijf met lokale inschrijfkantoren uitgegroeid tot een landelijk opererend uitzendbureau met vijf vestigingen in Nederland en een wervingskantoor in Polen. Als jong meisje was Sifra al te vinden op de zomer- en kerstborrels van GHS en ging ze al vaak mee met haar vader naar kantoor. Samen met haar zus droomde ze als kind over het runnen van het familiebedrijf, maar de intentie om daadwerkelijk het familiebedrijf in te stappen kwam terug op latere leeftijd.

Toen Sifra twaalf jaar geleden op de planning in Nieuwegein begon, had ze zich voorgenomen dat het een leuke bijbaan was voor naast haar studie. Al gauw begon Sifra steeds meer verschillende taken op zich te nemen en kwam de kans op haar pad om ook na haar studie nieuwe uitdagingen aan te gaan. Uiteindelijk is zij op iedere afdeling binnen GHS werkzaam geweest. Hierdoor begon GHS steeds meer ‘eigen’ te voelen en groeide de drive om betrokken te blijven en de toekomst hier voort te zetten.

De bedrijfscultuur binnen GHS
Respect, gelijkwaardigheid en samenwerking zijn belangrijke kernwaarden binnen het bedrijf en dat is ook goed terug te zien in de bedrijfscultuur. Bij GHS kan iedereen zichzelf zijn, ongeacht je persoonlijke achtergrond of opleidingsniveau. Deze zorgzame, rechtvaardige houding is niet alleen zichtbaar in de onderlinge relaties, maar ook in de langdurige klantrelaties. Zo wordt er veel samengewerkt met opdrachtgevers die een werkplek bieden aan mensen die ergens anders geen kans kregen op een plek tot de arbeidsmarkt.

“We kijken naar wat we samen kunnen bereiken en hoe we samen kunnen groeien”


Samen groeien en impact maken
Langdurige samenwerkingen met zowel de klanten als medewerkers staat bij GHS voorop. Er wordt veel aandacht gestoken in persoonlijk contact en er worden regelmatig klant- en werkbezoeken uitgevoerd. Bij elke opdrachtgever wordt er gekeken naar de inhoud van de opdracht en wat de beste oplossing is voor dat specifieke bedrijf voor de lange termijn. “We kijken naar wat we samen kunnen bereiken en hoe we samen kunnen groeien,” aldus Sifra.

Een blik op duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid
Bij GHS speelt Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen een belangrijke rol. Met de recycling als één van de grootste branches binnen het bedrijf, wordt er veel gewerkt aan duurzame processen. Ook zet GHS zich in voor verschillende maatschappelijke projecten, zoals het meewerken aan re-integratietrajecten en ondersteunt het bedrijf jaarlijks verschillende goede doelen.

Voor Sifra is de Dag van de Ondernemer niet alleen een moment om succes te vieren, maar een moment om stil te staan bij de impact van GHS in de maatschappij. “De dankbaarheid van onze werknemers en de succesverhalen herinneren me steeds weer waarom het werk dat we doen zo belangrijk en mooi is.”

Benieuwd naar wat Groene Hart Service voor uw organisatie kan betekenen? Of wil je meer weten over onze visie op duurzaam ondernemen? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!

Publicatie datum: 15 november 2024